.::Welcome to Lord_xhilmi's Crap Worlds::.
Mysterious world that you cannot find anywhere

Friday, May 28, 2010

Kuantan ke Ipoh ( jauh perjalanan aku )

 Tanda mercu ipoh dari lebuhraya Utara Selatan

pada 25 hb may lepas... setelah satu hari daripada kemasukan elaun-elaun bagi pelajar mahupun pelatih tajaan SPA... aku berangkat pulang dari negeri tanah kelahiran ku iaitu pahang tuk pergi ke negeri ku menuntut ilmu perubatan iaitu perak....

macam biasa lah, hafiz akan datang kat rumah aku dalam kul 7am or 8am... dia akan bertolak dari pekan dan amik aku kat kuantan... dari kuantan kami akan ke ipoh.... jangka msa dari kuantan ke ipoh??? hurm.. dalam 6 tau 7 jam gak la.. ikut jalan yang kami lalui...

 jalan kat highway... ngah pening ni.. hafiz nyer keje la,
main amik corner laju-laju time aku ngah massage kat hp...

kalu kami ikut genting highland and terus ke kuala kubu bharu, kami dapat jimat almost sejam setengah...
dari jalan sekiranya kami balik ikut karak dan masuk KL... biasalah, KL kan bz.... penuh ngan kereta...


kalu ikut genting or batang kali ni da kelebihan and kekurangan gak... tapi yang tak seronoknya, jalan nya yang bengkang bengkok.. hafiz lak saje jer bawa kereta tuk peningkan aku.. heheh.. at last, dua- dua yang pening.. hahahah..  yang senorok lak ikut jalan ni... x jammed, udara nyaman and sejuk.. hahaha..,., x yah bukak aircon pon.. hehehe..

dalam kul 2 pm kami dah sampai kat ipoh... pulang semula ke tempat yang telah jadi kediaman kami sejak 3 tahun yang lepas... negeri yang banyak mengajar erti kehidupan buat kami.... sedih pulak nak tinggalkan tempat ni nanti... ni bulan terakhir kami di ipoh.... (!_!)

 Welcome Home to Tanjung Rambutan.. hehehehehhehe

anyway... ni signboard tuk masuk ke tanjung rambutan daripada highway utara selatan... susah nak tangkap gambar ni coz hafiz saja bawa kereta laju-laju.. dengki ngan idea aku nak masukan journey ni dalam blig.. hahahahah


gonna missed this place after this.....
Ipoh... Perak darul Redzuan....

No comments: