.::Welcome to Lord_xhilmi's Crap Worlds::.
Mysterious world that you cannot find anywhere

Thursday, November 25, 2010

39 SYARAT LELAKI UNTUK SI GADIS

syarat-syarat si lelaki idamkan bagi seorang perempuan yang ingin di dampingi dan di sunting menjadi tersayang....

nice tips tuk si perempuan yang cuba untuk memikat si jejaka or cuba tuk pertahankan hubungan dengan tersayang atau yang cuba untuk mulakan hubungan baru......








1. punya minat dan hobi yang sama denganya. cthnya meminati pasukan bola sepak yg sama





2. cepat faham andai kamu sedang marah ataupun bengang mengenai sesuatu perkara. lebih menyenangkan, si gadis itu cepat-cepat menenangkan kamu







3. sentiasa ada sama bersamanya tidak kira semasa gembira atau berduka







4. gadis yang tidak bermuka-muka, depan cakap lain, belakang cakap lain







5. bijak menjaga sahsia dan tatasusila diri. lebih penting si gadis itu tidak mengada-ngada @ gedik tidak bertempat







6. pandai masak. lebih manis jika gadis itu boleh masak menu kegemaran teman lelaki







7. hormat orang. ramai lelaki meyukai gadis yang tahu untuk hormat orang lain termasuklah teman lelaki sendiri







8. tidak bersifat meterialistik!







9. tahu berfesyen. kadang-kadang perempuan main pakai apa yang disukainya, perlu ingt lelaki juga celik fesyen







10. tidak mengenakan pakaian yang terlalu seksi, nampak merimaskan







11. cakap lepas. lebih elok jika gadis itu menjaga perilaku dan tutur kata







12. boleh bercakap @ berbicara mengenai apa sahaja. terutamanya mengenai hal dunia semasa







13. solehah







14. tidak mengumpat, suka menjaga tepi kain orang @ berbangga dgn diri sendiri







15. tidak lokek duit ketika meluang masa bersama-sama ada ketika makan-makan @ menonton wayang







16. peka dengan setiap karekter teman lelaki. dalam erti kata lain, kamu tentu mahu gadis mengambil berat terhadap dirinya.







17. sarat dengan elemen kewanitaan dalam diri







18. tidak neninggikan suara apabila bercakap dengan teman lelaki, walaupun berselilsih faham sekali pun







19. bijak dalam pengurusan masa dan kerjaya







20.pandai berdandan dan bersolek







21. tidak mengongkong @ ambil tahu pergerakan teman lelaki 24jam!







22. boleh berkomunikasi dengan baik dengan ahli keluarga belah lelaki







23. bijak mengambil hati







24. mampu berdiri atas kaki sendiri dari hanya bergantung harap pada teman lelaki







25. tidak kemaruk seks







26.pandai menyesuaikan diri di dalam apa sahaja situasi.







27. sukakan kanak-kanak







28.lemah lembut keperibadiannya







29. tidak mudah melenting. tidak menjadikan alasan `period` sebagai medium untuk melepaskan kemarahan







30. punya kerjaya sendiri







31.bercakap hanya ketika perlu







32. tidak membebel di dalam kereta







33. tidak terlalu sosial







34.sentiasa mahu memajukan diri sendiri







35. tidak selekeh







36. pandai jaga badan. si dia tidak perlu langsing, tetapi memadai jika sedap mata teman lelaki







37. kulit muka mulus dan lincin







38. tidak bangun lambat







39. tidak mengada-ngada mengenai hal remeh temeh... rimas!!






aku agak tertanyala.. da ker perempuan yang macam tersenarai tu... kalu da contact aku k.. hehe... nak berkenalan.... haha (guwau jer)...

tapi bak kata pepatah...(pepatah la kot)....

  KALAU DAH SAYANG..... KENTUT PON BAU WANGI..... 
(- -')

 


3 comments:

Jerul said...

amboiiiii. haahaha..

RaMa-RaMa unGu said...

hehehe ada 2.... cuma x byk.... cri pelan2 yee...

afraliza said...

39 criteria tu semua kene ade? perghhh!!! mana ade yg perfect mcm tu..susah nak cari yg mcm tu..