.::Welcome to Lord_xhilmi's Crap Worlds::.
Mysterious world that you cannot find anywhere

Sunday, March 28, 2010

PENUNGGU POKOK PISANG



Sekarang aku tengah praktikal kat Klinik Kesihatan Ibu dan Anak (KKIA). Aku di tugaskan kat Klinik ni selama 2 minggu. Tugas aku kat sini kena check ibu yang mengandung, beri injection immunisasi, buat lawatan ke rumah ibu dan check keadaan bayi dan kanak-kanak.

Minggu lepas, aku pergi melawat kat rumah ibu yang mengandung, itu rutin harian tuk pastikan keadaan seseorang ibu. Semasa aku keluar dari rumah seorang ibu ni, jururawat yang incharge kami suruh kami pandang depan rumah ibu ni, ada timbunan pokok pisang kat depan rumah tu. Oleh kerana aku tak pakai cermin mata, aku ternampak susuk tubuh seorang manusia kat celah-celah pokok pisang tu.

Tuk makluman kamu semua, susuk tubuh yang aku nampak tu bukanlah seorang manusia. Sebenarnya manusia tu sebatang pokok pisang yang pakai baju. Gelak sakan aku nyer team mate ngan jururawat tu.

Tapilah, kalau korang la. Tengok time tengah malam, apa yang korang akan fikir?


Jawapan aku:

PENUNGGU POKOK PISANG……

No comments: